16 اسفند 1394 - 8:57
شناسه خبر: 4091
نسخه چاپی
اشتراک گذاری
محصولات ارگانیک ایران به سرزمین ژرمن ها می رود
در فاصله سال های ???? تا ????، بازار فرآورده های ارگانیک آلمان، ?? درصد رشد کرد و به حدود ? میلیارد یورو رسید.
به گزارش روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران به نقل از صدای اقتصاد، چند وقت پیش نمایشگاه 2016 نورنبرگ آلمان برگزار شد و ایران توانست در آن توانایی خود را به نمایشگاه بگذارد. در این نمایشگاه شرکت بزرگ آلمانی برای تولید محصولات ارگانیک در ایران و صادرات آن به کشورهای جنوب خلیج فارس و اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد و انتظار میرود گروه اعزامی بعد از عید نوروز راهی ایران شوند.
در حال حاضر بزرگترین بازارهای محصولات ارگانیک در اختیار کشورهای اروپایی و آمریکایی است و ایران تلاش میکند تا با توجه به ارزش افزوده این محصولات در اتحادیه اروپا حضور مؤثری داشته باشد. همچنین تقاضا برای استفاده از محصولات ارگانیک در آلمان بالا رفته است. وزیر کشاورزی جدید آلمان، با وجود مشکلات بسیار، در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح هایی است تا از تولید کنندگان این فرآورده های کشاورزی ارگانیک حمایت کند. هدف آلمان، سهم ?? درصدی محصولات ارگانیک از کل محصولات کشاورزی تولیدی این کشور است. در عین حال برآورد ها نشان می دهند که بازار فرآورده های کشاورزی ارگانیک در آلمان، به حدود سالانه ? میلیارد یورو رسیده است و این کشور را به بزرگترین مصرف کننده محصولات کشاورزی ارگانیک در اتحادیه اروپا تبدیل کرده است.
در فاصله سال های ???? تا ????، بازار فرآورده های ارگانیک آلمان، ?? درصد رشد کرد و به حدود ? میلیارد یورو رسید. با این حال حتی امروز هم تغییر کشت به سمت کشت ارگانیک، برای کشاورزان آلمانی فرآیندی دشوار است. سود حاصل از کشت ارگانیک، از سال ????، سالانه در حدود ? تا ? درصد افزایش پیدا کرده است و با این وجود، افزایش موازی در سطح زیر کشت، در همین مدت تنها ? تا ? درصد رشد را تجربه کرده است.
به گفته کریستیان اشمیت، وزیر کشاورزی آلمان، این کشور بزرگترین بازار فرآورده های ارگانیک در اتحادیه اروپاست. اگر رشد فعلی صنعت کشت فرآورده های ارگانیک در همین سطح بماند، تا سال ????، آلمان قادر خواهد بود به هدف گذاری اش برای سطح زیر کشت ?? درصدی کشاورزی ارگانیک در این کشور دست پیدا کند.
به گفته مهدیپور، دبیر انجمن ملی ارگانیک در این نمایشگاه محصولاتی نظیر انار، کیوی، زعفران، آب انار و انگور، کنستانتره انار و انگور، روغن، دانه انار، عسل و پسته به نمایش درآمد و در آن میان از زعفران و انار و فرآوردههای آن به خوبی استقبال شد. خرما و انار ایران بهویژه مورد استقبال کانادا، کره و آمریکا قرار گرفت و منجر به قراردادهای عملیاتی شد.
دبیر انجمن ملی ارگانیک در این گفتگو ادامه داد: از آنجا که خرمای ارگانیک ایران از استقبال مناسبی در کشورهای کانادا و آلمان برخوردار است، مقرر شد هیأتی آلمانی برای رصد بازارهای ایران و سرمایهگذاری در این کشور ماه آینده به ایران سفر کنند.
این شرکت آلمانی قرار است بعد از تعطیلات نوروز هیأتی را بهمنظور سرمایهگذاری در تولید محصولات ارگانیک و صادرات آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اتحادیه اروپا به ایران اعزام کند. مقرر است دو طرف زمینههای همکاری را شناسایی کرده و بهویژه از قدرت بازاریابی و بازارسازی طرف آلمانی برای فروش محصولات ارگانیک ایرانی در اتحادیه اروپا استفاده شود.